حسین خسروی

وبلاگ دانشگاهی حسین خسروی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود

حسین خسروی

وبلاگ دانشگاهی حسین خسروی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود

حسین خسروی

باتوجه به محدودیتهای صفحه شخصی موجود در سایت دانشگاه، این بلاگ را راه اندازی کردم.
اطلاعیه های مربوط به دروسی که تدریس می کنم و تمرینها در این وبلاگ قرار خواهد گرفت.
برای آگاهی از مطالب مربوط به هر درس، در قاب زیر (طبقه بندی موضوعی) روی نام درس کلیک کنید.

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

هوش مصنوعی (AI) یکی از موضوعات کلیدی در اجلاس فناوری مانیل در ماه آگوست بود و بحث هایی را در مورد اینکه آیا باید از هوش مصنوعی ترسید یا به عنوان یک کاتالیزور برای تغییر پذیرفته شود به وجود آورد. پذیرش سریع هوش مصنوعی در آسیای جنوب شرقی، به ویژه در صنعت فین‌تک، دسترسی به خدمات مالی را همگانی تر کرده و آنها را کارآمدتر و ایمن‌تر کرده است. با این حال، نگرانی‌ها در مورد مقررات و پیامدهای اخلاقی پذیرش هوش مصنوعی همچنان وجود دارد.

هوش مصنوعی با ابزارهایی که فرآیندها را خودکار می کند، داده ها را به سرعت تجزیه و تحلیل می کند و خدمات شخصی سازی شده را به مشتریان ارائه می دهد، بخش های مختلف در جنوب شرقی آسیا از جمله مالی، مراقبت های بهداشتی و تدارکات را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است. گزارش شده است که هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بیشترین تأثیر را برای اختلال در فناوری داشته است و پس از آن رایانش ابری و بلاک چین قرار دارند.

با وجود پتانسیل هوش مصنوعی برای جایگزینی یک چهارم کار فعلی تا سال 2030، تخمین زده می شود فرصت های شغلی جدید نیز افزایش یابد. کسب‌وکارها از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیندها، شناسایی تقلب و ارائه پشتیبانی از مشتری 24/7 استفاده می‌کنند و نحوه تعامل آنها با مصرف‌کنندگان را متحول می‌کند.

بحث در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی باید ارزش های انسانی را بر اهداف اولویت دهد یا نه ادامه دارد، زیرا استفاده از هوش مصنوعی صرفاً هدف گرا می تواند منجر به دوراهی های اخلاقی شود. تمایز بین هوش مصنوعی هدف گرا و هوش مصنوعی هدایت شده اخلاقی برای حفظ تعادل بین کارایی و اخلاق بسیار مهم است.

این اجلاس همچنین به نیاز به ملاحظات اخلاقی در توسعه هوش مصنوعی، بحث در مورد تعصب و نگرانی‌های اخلاقی مانند جابجایی شغل به دلیل اتوماسیون، پرداخت. دولت‌ها و کسب‌وکارها باید روی مهارت‌سازی و ارتقای مهارت نیروی کار سرمایه‌گذاری کنند تا با تغییرات تکنولوژیک سازگار شوند و فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنند.

مدل مارپیچ سه‌گانه به عنوان یک رویکرد بالقوه برای رسیدگی به چالش‌های نیروی کار ناشی از هوش مصنوعی، با تأکید بر همکاری بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی برجسته شد. چارچوب‌های نظارتی انعطاف‌پذیر برای حمایت از مصرف‌کنندگان و در عین حال تشویق نوآوری مورد نیاز است.

در نتیجه، هوش مصنوعی دارای جنبه‌های دوگانه با مزایا و خطرات است که اهمیت نحوه طراحی و استفاده انسان از این فناوری را برجسته می‌کند. این به ما بستگی دارد که هوش مصنوعی را به ابزاری تبدیل کنیم که بتواند به ساختن آینده ای فراگیرتر و مرفه تر کمک کند و در عین حال به چالش هایی مانند جابجایی شغلی و ملاحظات اخلاقی بپردازیم. لیتو ویلانووا، یک چهره پیشرو در امور مالی دیجیتال فراگیر در فیلیپین، در پیشروی ابتکارات دیجیتال و ترویج همکاری در صنعت فین‌تک نقش بسزایی داشته است.

  • ۰۳/۰۷/۲۵
  • حسین خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی