حسین خسروی

وبلاگ دانشگاهی حسین خسروی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود

حسین خسروی

وبلاگ دانشگاهی حسین خسروی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود

حسین خسروی

باتوجه به محدودیتهای صفحه شخصی موجود در سایت دانشگاه، این بلاگ را راه اندازی کردم.
اطلاعیه های مربوط به دروسی که تدریس می کنم و تمرینها در این وبلاگ قرار خواهد گرفت.
برای آگاهی از مطالب مربوط به هر درس، در قاب زیر (طبقه بندی موضوعی) روی نام درس کلیک کنید.

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سلام و درود

پیام رسان سروش بعد از  پشت سر گذاشتن دوره تقریبا طولانی آزمایشی و رسیدن به پختگی قابل قبول، هفته گذشته، نسخه رسمی اش را منتشر کرد.

پیام رسان سروش

لذا به جهت حمایت از این پیام رسان داخلی، تصمیم گرفتم به تدریج به این پیام رسان نقل مکان کنم. دقت کنید دوستان، تا وقتی خودمان به محصولات تولید شده خودمان بها ندهیم، انتظار پیشرفت، انتظار بیهوده ایست. ایران در حوزه نرم افزار توان زیادی دارد و می توان تجربه های موفقی مثل آپارات را تکرار کرد.
پی نوشت: تصویر فوق مربوط به کانال من در سروش است که در بهمن 96 گرفته شده است


با این مقدمه، به اطلاع دانشجویانی که با بنده درس دارند می رسانم، مطالب مرتبط با دروس این ترم شامل اسلایدها، تمرینها و اطلاع رسانی های مهم در کانال زیر در پیام رسان #سروش صورت خواهد گرفت:

sapp.ir/khosravi_edu


ضمنا کانال اطلاع رسانی کلی تری که در تلگرام فعال است، در پیام رسان سروش هم راه اندازی شده و به زودی کلا به آنجا نقل مکان خواهم کرد. دوستانی که تمایل دارند از لینک زیر عضو کانال شوند

sapp.ir/khosravi


دانلود پیام رسان سروش

📌نسخه اندروید:

http://android.sapp.ir


📌نسخه ویندوز:

http://windows.sapp.ir


📌نسخه iOS:

http://ios.sapp.ir


📌نسخه لینوکس:

http://linux.sapp.ir

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • حسین خسروی

جایگزین تلگرام

پیام رسان سروش

نظرات (۱)

آقای دکتر، 
پیام رسان سروش در واقع همان پیام‌رسان متن‌باز  http://linphone.org است که با توسعه جزئی و  بدون رعایت قوانین کپی‌رایت و بدون بردن نامی از سورس اصلی به نام پیام‌رسان بومی معرفی شده است.
همچنین غیر از اینکه از قابلیت ارتباط p2p برخوردار نیست و تضمینی برای شنود نشدن از طرف نهادهای امنیتی را ندارد، حتی از رمزنگاری معمولی هم بهره نمی‌برد و در نتیجه حتی نمی‌توان از شنود نشدن توسط آی اس پی های معمولی هم اطمینان داشت.

با این اوصاف با توجه به اینکه فناوری ویژه بومی‌ای در این پیام‌رسان وجود ندارد که نیازمند حمایت باشد و هم‌چنین با توجه به ضعف‌های ذکر شده، چه توجیهی برای استفاده از آن وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
در وب که جستجو کردم به جز روزنامه اقتصاد آنلاین و شرق که یک مطلب تکراری در این مورد نوشته بودند، چیز دیگری دیده نمی شود. آنها هم با این حرارتی که شما نوشته اید نگفته اند:

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
نقل قول:
« بررسی‌های فنی پیام‌رسان سروش نشان می‌دهد این پیام‌رسان که ادعا می‌شود پیام‌رسانی بومی و ساخت داخل است، حداقل در برخی موارد از نرم‌افزار پیام‌رسان فرانسوی LINPHONE استفاده کرده است. تشخیص اینکه آیا سروش به‌طور کامل یک کپی از این پیام‌رسان فرانسوی است یا از کتابخانه‌ها و امکانات فنی آن استفاده کرده، نیاز به بررسی بیشتر دارد؛ »
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
به سایت لین فون که نگاه کنید متوجه خواهید شد که لااقل رابط کاربری آن شباهت چندانی به سروش ندارد، هسته پیام رسانی را هم که به راحتی نمی توان اثبات یا نفی کرد. 
اما به روزرسانیهای مستمر نسخه های مختلف سروش حاکی از آن است که یک تیم حرفه ای روی آن دارد کار می کند. علاوه بر این از نظر خودم به عنوان کسی که دستی در نرم افزار دارد، اگر هم این کار را کرده باشند یعنی نقطه شروع را یک پیام رسان متن باز انتخاب کرده باشند، کار #درستی کرده اند، چرا که قرار نیست چرخ را #دوباره اختراع کنیم. مشکل زمانی است که در همین نقطه بمانند و برای به روز رسانی هم منتظر سازنده اولیه باشند. در حالیکه سروش از روز اول که راه افتاده تاکنون سرویسهای متعددی اضافه کرده است که برخی از آنها (مثل امکان پرداخت با کارتهای شتاب، خرید شارژ، پرداخت قبض) مختص ایران است. بحث تماس اینترنتی هم چیزی نیست که با یک کپی برداری انجام شود چرا که بستر سخت افزاری آن باید در داخل کشور آماده شده باشد. کلا در بحث پیام رسان، بستر سخت افزاری و مراکز داده ای اهمیت بیشتری از رابط کاربری دارند.

نکته آخر اینکه در مورد پیام رسان، یک مسئله بسیار مهم مکان "مراکز داده های عظیم" آن است که این را مطمئنیم که در پیام رسانهای داخلی، مکانی در داخل کشور است و ترافیک بین الملل مصرف نمی شود و نیاز نیست برای هر مسئله ریز و درشتی، وزیر مملکت برای پاول دوروف توییت بزند که خواهشا این کانال را ببند و قوانین کشور ما را رعایت کن!

بد نیست این مطلب را هم از وبلاگ شخصی ام بخوانید:
http://andishehonline.ir/1396/10/telegram-alternative/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی